Vi har deltagit på vinterns stora ITSM event signerat Atlassian!

    WP_Post_Type Object ( [name] => article [label] => Nyheter & event [labels] => stdClass Object ( [name] => Nyheter & event [singular_name] => Nyhet och Event [add_new] => Skapa [add_new_item] => Lägg till ny sida [edit_item] => Redigera sida [new_item] => Ny sida [view_item] => Visa sida [view_items] => Visa sidor [search_items] => Sök sidor [not_found] => Inga sidor hittades. [not_found_in_trash] => Inga sidor hittades i papperskorgen. [parent_item_colon] => Överordnad sida: [all_items] => Nyheter & Event [archives] => Nyheter & Event [attributes] => Sidattribut [insert_into_item] => Infoga på sida [uploaded_to_this_item] => Uppladdat till denna sida [featured_image] => Utvald bild [set_featured_image] => Ange utvald bild [remove_featured_image] => Ta bort utvald bild [use_featured_image] => Använd som utvald bild [filter_items_list] => Filtrera sidlista [filter_by_date] => Filtrera efter datum [items_list_navigation] => Navigation för sidlista [items_list] => Sidlista [item_published] => Sidan har publicerats. [item_published_privately] => Sidan har publicerats privat. [item_reverted_to_draft] => Sidan har återställts till utkastet. [item_trashed] => Sidan har lagts i papperskorgen. [item_scheduled] => Sidan har schemalagts. [item_updated] => Sidan har uppdaterats. [item_link] => Sidlänk [item_link_description] => En länk till en sida. [menu_name] => Nyheter & Event [description] => [name_admin_bar] => Nyhet och Event [template_name] => Enskilt objekt: Nyhet och Event ) [description] => [public] => 1 [hierarchical] => 1 [exclude_from_search] => [publicly_queryable] => 1 [show_ui] => 1 [show_in_menu] => 1 [show_in_nav_menus] => 1 [show_in_admin_bar] => 1 [menu_position] => [menu_icon] => [capability_type] => post [map_meta_cap] => 1 [register_meta_box_cb] => [taxonomies] => Array ( ) [has_archive] => 1 [query_var] => article [can_export] => 1 [delete_with_user] => [template] => Array ( ) [template_lock] => [_builtin] => [_edit_link] => post.php?post=%d [cap] => stdClass Object ( [edit_post] => edit_post [read_post] => read_post [delete_post] => delete_post [edit_posts] => edit_posts [edit_others_posts] => edit_others_posts [delete_posts] => delete_posts [publish_posts] => publish_posts [read_private_posts] => read_private_posts [read] => read [delete_private_posts] => delete_private_posts [delete_published_posts] => delete_published_posts [delete_others_posts] => delete_others_posts [edit_private_posts] => edit_private_posts [edit_published_posts] => edit_published_posts [create_posts] => edit_posts ) [rewrite] => Array ( [slug] => nyheter-och-event [with_front] => 1 [pages] => 1 [feeds] => 1 [ep_mask] => 1 ) [show_in_rest] => 1 [rest_base] => [rest_namespace] => wp/v2 [rest_controller_class] => [rest_controller] => [revisions_rest_controller_class] => [revisions_rest_controller] => [autosave_rest_controller_class] => [autosave_rest_controller] => [late_route_registration] => [with_front] => 1 )
    65°34’49.8″N
    22°08’35.7″E

    Efter två fullspäckade dagar med Atlassian är vi nu upplysta och fulla med inspiration!

    Atlassian har delat med sig av sin vision om hur ITSM kan användas och skapa värde inom organisationen samt hur deras tjänster motverkar Bad Service Management (BSM). Vill du veta mer om BSM kika på videon längre ned!

    Jira Service Management kommer inom kort få möjligheter till djupare integration med AWS för till exempel provisionering och incidenthantering direkt från JSM.

    Enterprise Service Management (ESM) är en term som kortfattat syftar på att utöka ITSM till fler delar av organisationen. De lyfter ESMs unika möjligheter för att koppla samman alla delar av en organisation; Business, IT och Software. Med alla verktyg inom Atlassians portfölj får organisationer och företag en unik möjlighet att skapa ett samspel genom hela organisationen. Läs mer om ESM här!

    Fyra nyckelområden som dem vill satsa på att implementera och förbättra närmsta tiden är:

    Unified Data Platform
    En plattform som innefattar en “data lake” som samlar data från alla Atlassians verktyg på ett enda ställe

    Connectivity
    Fler och bättre integrationer med första och tredjepartsverktyg

    Machine Learning and AI
    Jira Service Management (JSM) kommer bland annat att få utökade möjligheter genom Machine Learning och AI som virtuella agenter, automatiserade provisioneringar och ärendehantering

    Visualization and Analysis
    Med hjälp av Atlassian Analytics och tidigare nämnda “data lake” kommer enorma möjligheter för att samla data och kunna skapa detaljerade rapporter genom alla Atlassians verktyg

    Atlassian har bjudit på ett fantastiskt event och lyft de utmaningar som organisationer står inför med implementation men även att driva ITSM på ett sätt som inte bara fungerar utan som samtidigt driver vinst åt företaget.

    Om du har några frågor eller funderingar kring Atlassians tjänster och vilket värde de kan ge till din organisation, tveka inte att höra av dig! Atlassian har dessutom just nu ett specialerbjudande för nya kunder som vill jobba i Jira Service Management.

    Kontakta Rickard Riekkola för mer information!
    rickard.riekkola@arcticgroup.se, +4670 277 62 72.